MZK w Toruniu poszukuje kolejnych autobusów. Tym razem w kręgu zainteresowania przewoźnika jest jeden pojazd o standardowej długości. Zamawiający zawarł jednak prawo opcji dla zakupu maksymalnie 15 kolejnych pojazdów.
MZK w Toruniu rozpisało przetarg na dostawę jednego nowego elektrycznego autobusu niskopodłogowego klasy MAXI, czyli o długości w przedziale od 11,5 do 12,2 metra. Przetarg zawiera prawo opcji z możliwością rozszerzenia zamówienia o kolejnych 15 pojazdów. Autobus może mieć maksymalnie 3,5 metra wysokości – wliczając w to klimatyzację i przyłącze pantografu.
Pojazd ma pomieścić co najmniej 70 pasażerów. 28 osób powinno znaleźć miejsce siedzące. Osiem foteli będzie dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wejście do środka zapewnią trzy pary podwójnych drzwi. W okolicy drugich drzwi znajdzie się przestrzeń dla osoby na wózku lub dla wózka dziecięcego. Standardowo we wnętrzu znajdzie się system klimatyzacji i ogrzewania. Zamawiający przewidział wyposażenie pojazdu w agregat grzewczy elektryczny, hybrydowy lub zasilany paliwem. W pojeździe znajdą się dwa kasowniki biletów papierowych i trzy urządzenia z terminalem elektronicznym. Nie zabraknie tablic z informacją pasażerską, systemem zapowiedzi przystankowych czy monitoringu. Dla pasażerów dostępne będzie także bezpłatne wi-fi.
Baterie mają umożliwić zmagazynowanie energii potrzebnej na zapewnienie zasięgu co najmniej 70 km. Bateria ma umożliwiać w ciągu dnia szybkie ładowanie pantografem o mocy 400 kW do 15 minut, co ma wydłużać zasięg pojazdu o kolejnych 50 km. Oszacowano, że autobus będzie pokonywał dziennie ok. 300 km. Dodatkowo będzie wyposażony w system odzyskiwania energii podczas hamowania. W zależności od przyjętej technologii, zastosowany ma być silnik umieszczony centralnie lub silniki elektryczne umieszczone w osi napędowej. Jego moc określono na minimum 150 kW.
Wybór dostawcy poprzedzi analiza dwóch kryteriów. W głównej mierze o wyborze oferenta zadecyduje cena (70 proc.) oraz parametry techniczne (30 proc.). Zamawiający oceni zużycie energii, użycie przetwornic wysokiego napięcia wykonanych w technologii SiC, sposób wykonania szyby przedniej, sposób wykonania osi przedniej, spełnienie wymogu homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich, miejsce umieszczenia silnika/silników napędowych, sposób ogrzewania przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy, pojemność pasażerską autobusu, materiał konstrukcji pojazdu, wysokość całkowitą pojazdu oraz koszt eksploatacji w okresie gwarancji. Składanie ofert wyznaczono do 4 grudnia.
Na realizację kontraktu zaplanowano 16 miesięcy. Autobus powinien dotrzeć nie później niż do 30 czerwca 2027 roku. MZK na skorzystanie z prawa opcji będzie miało 12 miesięcy od podpisania umowy. Na realizację dodatkowego zakresu przeznaczono 18 miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.